3. apr. 2010

Lamper fra Ikea..

I går var vi på mission impossible - nemlig IKEA.... Har folk droppet påskefjellet i år?

For vi forvillet oss til IKEA sammen med resten av Oslos befolkning og sto i kø allerede fra vi svingte inn på p-plassen der..Jeg mente at vi kunne droppe det da (faktisk!) siden det ikke var noe vi trengte der og da, men mannen hadde da allerede peilet seg ut en ledig plass og hadde tunnelsyn for den uten å ense meg... I full fart rygget han inn på plassen mens en 2-3 andre biler innså at slaget om den plassen var tapt... Jeg minnet ham på at vi hadde med barnevogn og den ville vi ikke få ut hvis han rygget inn, så halveis inne på plassen stoppet han og fikk ut vogna før jeg fikk sukk for meg... 1. etappe var unnagjort..

Vel inne fikk mannen ansvar for barnevognen mens jeg tok handlevogna... Til tross for at vi ikke skulle ha noe fyltes den raskt opp - blir ofte slik på IKEA av en eller annen grunn... Men det vi fant ut at vi faktisk hadde bruk for var lamper på loftstua og kursen ble lagt til lampeavdelingen.. Snakk om å føle at man er med i et flipperspill!! Hit og dit, frem og tilbake.. Her var det om å gjøre å komme inn i køen og følge strømmen til du var kommet frem og kunne hoppe av.. Phu!! Når vi fant de vi skulle ha var det bare å komme seg til kassa - 2. etappe var unnagjort...

På vei til kassa skjønte jeg at vi var ikke helt ferdige enda, og at dette kunne ta litt tid... De hadde nemlig tilbud på ekstrasenger og det måtte vi ha... men de fikk vi ikke med oss i og med at vi hadde en full handlevogn samt barnevogn.. mannen skulle derfor løpe inn igjen etterpå og få tak i 2 slike... javel tenkte jeg....
Halveis oppe i selvplukkavdelingen begynte køene - hjelp!! Omtrent alle kasser var åpne, og alle hadde like lange køer... Selv i hurtigkassa var det ca 25 meter lang kø!! Jeg skjønte at muligheten for at lillemann kunne våkne og ha lyst på mat var stor i og med at det tok litt tid - og når han er sulten så skriker han til puppen er kommet frem... Jeg hadde ikke lyst til å amme i køen til kassa!! Heldigvis slapp jeg det - og vi fikk omsider betalt... 3.etappe var over..

Vi fikk stablet alt inn i bilen.. mannen kjørte deretter bort til der de har utleiehengerene og parkerte(!) før han løp inn for å få tak i 2 ekstrasenger på tilbud...
Fordi det var så mye folk på IKEA denne dagen hadde folk parkert der det skulle stå utleiehengere (vi og) og dette bød jo på utfordringer når det kom folk tilbake med disse og skulle parkere... Folk banna og sverta over idiotene som hadde parkert der... Jeg gjorde meg liten i setet der jeg satt og håpa at jeg ikke måtte ut å flytte bilen - for hvor skulle jeg satt den når det var fullt over alt?! Heldigvis var mannen rask - så rask at jeg lurer på om han sneik i køa - men jeg spurte ikke...var bare glad vi snart kom oss derfra... Med litt godvilje og makt fikk vi plass til ekstrasengene og kom oss raskt fra IKEA... og vel hjem! Siste etappe var unnagjort..

Lampen over er fra http://www.sofiesvilla.no/ (bildet er lånt derfra)...
Det er 2 slike jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg på loftstua, men jeg må spare en del først før de blir mine...

Lampene ble hengt opp med en gang vi kom hjem - de ble kjempefine!!
(Bamsene kjøpte vi på Kid - se forrige innlegg)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Håper du kommer tilbake igjen :)