4. juli 2010

Inderøy: Båttreff 2010

Første helg i juli, hvert år siden 1985, har det vært Båttreff på Kjerknesvågen. Da samles flere tusen for maritim moro, fest og god mat... :)

Havneanlegget på Kjerknesvågen

Utrolig fine fat eller fuglebad om du vil - støpt med rabarbrablader som form
var å få kjøpt. Fatene var å få i ulike størrelser.... Mulig jeg må kjøpe med meg et :)
Utsikten er fra terrassen til min bror... *misunnelig*

Det er alltid masse god sjømat å få kjøpt... Fiskesuppe, bacalao, fiskeburger, sild, marinert sei, blåskjell og reker... Mmmm - umulig å ikke finne noe man liker...

Måtte bare ta bilde av disse rosene - lys rosa farge og masse knopper... Er det mulig å få avleggere tro??

Båttreffet avsluttes med utegudstjeneste hvert år... Heldigvis var det sol og varmt :) Stedet har vært et kirkested fra gammelt av - men nå står det kun igjen et steinalter... Klokketårn er satt opp i nyere tid og kan skimtes i bakgrunnen...
Vi har med andre ord hatt en utrolig fin helg med godt vær og mange opplevelser :)
Nå er det ny uke med mange nye opplevelser i vente - gleder oss!!
Nå kommer jeg på besøk til dere :)

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Stas å se bilder fra Inderøy! Jeg var der som liten, men husker ikke så mye derfra. For noen år siden stoppet vi på Gamle Sakshaug kirke hvor oldeforeldrene mine ligger begravet. Jeg gikk rett på gravstedet deres selv om det var over tredve år siden sist!

    Håper jeg får muligheten til å bo noen dager på Jegtvolden en gang.

    Ha ei fin uke :o)

    SvarSlett
  2. Så gøy da!! Kjempe fine bilder du tar!! Ser ut som om dere har hatt ei fin helg med masse godt innhold;)

    Klem Tine

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Håper du kommer tilbake igjen :)