7. aug. 2010

Hadde du en slik..

eske når du var barn??
Med masse servietter...??

Når mamma var på besøk i sommer hadde hun med denne esken - hun har med litt av mine ting hver gang hun er her så jeg mistenker at hun holder på å rydde meg ut av huset... :) Kanskje like så greit, det er jo tross alt 12 år siden jeg har bodd der...
I alle fall var det serviett-esken min som sto for tur - jeg var nemlig ivrig samler av servietter, og ikke bare jeg, men de fleste var det på den tida... Og det må jeg si - tidene har jammen forandret seg, for i -94 var jeg 15 år og jeg kan ikke tenke meg en eneste 15-åring som samler på servietter i dag!!

Esken var fylt til kanten med servietter i alle slags farger og fasonger og motiv... Lurer på om de er verdt noe - begynner jo å bli antikvariske :)


Fine da - i vifteform... Og de er kjempetynne, så de var nok mest til pynt...

Men det var ikke bare servietter jeg samlet på - neida, jeg hadde samlinger med klistremerker, glansbilder, viskelær og ark fra blokker med papir hvor det var trykt motiv på arkene... Og så samlet jeg på ting fre de stedene farmor var når hun var ute og reiste... Snakker vi samlemani eller?

Jeg hadde også en eske med bytteservietter - det var nemlig viktig å ha fine servietter som jeg kunne bytte med... Esken var en gammel konfekteske - viktig med gjenbruk :)

Jeg har alltid vært glad i sjokolade(!), og derfor var det viktig å verne om sine favoritter - som dere kan se på eska så ringet jeg rundt de bitene jeg likte best!! Hihi - moro å finne igjen ting vi hadde i barndommen gitt...
Jeg skal jammen meg gjemme på eskene til fremtidige generasjoner - da er de riktige antikviteter :)
God lørdagskveld!!
Ps: Husk Give awayen min her!!

2 kommentarer:

  1. Så koselig:)) Jeg hadde også samlemani som liten, servietter, glansbilder, viskelær og klistremerker ♥ De er desverre borte, jeg vet ikke hvor de tok veien, men mistenker at mine foreldre har kastet de!
    Nå sparer min lille jente på servietter og ha rukket og få en stor, fin samling... men det er bare hun som gjør dert, dermed ingen og bytte med...

    Heldige du, som har litt minner fra barndommen ♥

    KLem Line

    SvarSlett
  2. Å sånn hadde jeg også da jeg var liten. Må få sjekket opp med mamma og pappa om de eksisterer enda!

    Koselig at du vil være med i konkurransen min :)
    Jeg har en til hvor du kan vinne en kjempestilig stelleveske.

    Liker bloggen din kjempegodt, og ekstra morsomt er det jo at vi har barn som er nesten like gamle, så følger deg videre!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Håper du kommer tilbake igjen :)