3. des. 2010

Min favoritt: Kakemenn...

Jeg er oppvokst med hvite Kakemenn...
Jeg kan nesten ikke huske at vi noen gang har bakt pepperkaker, og pepperkakehus tror jeg vi kun hadde en gang...
Vet ikke helt hvorfor - det bare var sånn...

Selv har jeg bakt både pepperkaker og kakemenn...
Pepperkaker fordi mannen min digger dem, ja han kunne spist pepperkaker året rundt!!
Tror har har jafset i seg en 3-4 bokser hittil i år!!
Jeg liker derimot de hvite kakemennene best...


Tenkte jeg skulle dele familieoppskriften med dere :)
Det blir mange ihvertfall - selv om jeg spiser en del etterhvert som de blir ferdige ;)

2 1/2 dl melk
250 gr sukker
40 gr smør
2 ts hjortesalt
mel

Bland først alt det tørre sammen...
Rør deretter inn melken, før du smelter smøret og blander inn...
Ha i mel til du får en smidig deig...

Stekes på 180 grader i 10-12 minutter - de skal være lysebrune i kantene :)


Kos deg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar hos meg!! Håper du kommer tilbake igjen :)